Arrived!

23 oktober 2021 - Serrekunda, Gambia

Ready to go

Afgelopen nacht ben ik veilig in Gambia aangekomen. Het avontuur is begonnen. Ik had mijn ticket al in juni gekocht bij Royal Air Maroc. Natuurlijk was ik me wel bewust dat sinds Covid de wereld in kwam, er eigenlijk niets meer vanzelfsprekend is. Toch was het een grote schok toen ik twee dagen geleden na mijn ogen ook mijn mail opende en daar het bericht van Royal Air Maroc las: your flight has been cancelled. Vanwege de Covid cijfers besloot Marokko accuut het vliegverkeer met het Verenigd Koninkijk, Duitsland en Nederland stil te zetten. Toen vele herfstvakantiegangers in Marokko zich afvroegen hoe ze Marokko uit konden komen, was ik bezig om Marokko juist in te komen. Veel stress en telefoontjes later was het me gelukt om mijn ticket om te zetten met vertrek vanuit Brussel. De vraag is nu nog wel hoe ik over 4 weken terug naar Nederland zal gaan, maar dat laat ik nog even open. De dingen veranderen immers met de dag, dus zal ik daar tegen die tijd wel een weg in vinden.

Royal Air Maroc

Casablanca airport

3,5 Uur vliegen van Brussel naar Casablanca, daar een poos wachten om vervolgens nog weer 3,5 uur te vliegen naar Banjul. Ik arriveerde om 01:35 a.m. Gambiaanse tijd (2 uur vroeger dan in Nederland). Daar bleek hoe waardevol en betrouwbaar het netwerk is dat ik hier heb opgebouwd. Al voor de douane kwam er een Gambiaanse jongeman naar me toe die vroeg of ik Suzan was. Ik werd namelijk opgewacht door een Gambiaanse vriend, die me met de gehuurde auto naar de compound bracht, waar ik de komende 4 weken zal verblijven. Ik ben vrijwel meteen gaan slapen. Vandaag heb ik het huis en de directe omgeving verkend. Het is hier rond de 30 graden, dus dat is wel even wennen, maar heerlijk! Ik heb de hele compound voor mezelf inclusief deze prachtige binnenplaats. Ik kan je beloven dat ik hier bij deze bloemen een stoel neer ga zetten om daar heerlijk thee te drinken en te relaxen.

Tuin compound

Vanmiddag heb ik ook al wat meer mensen mogen ontmoeten en wat spulletjes weg kunnen geven: Een Ajaxpet, wat kinderkleding en ballonnen. Heel fijn om mensen te ontmoeten. Het is echt een mooie start van dit avontuur en ik ben erg benieuwd naar wat en wie ik nog allemaal meer ga zien. Ik ben blij om nu echt met mijn voeten op Afrikaanse bodem te staan.

AbdouAjax petMenda

1. Janietta:
    23 oktober 2021
    Mooi om te lezen dat je veilig bent aangekomen.
  2. Rolanda:
    23 oktober 2021
    Fijn dat je goed bent aangekomen, en nu genieten van de mensen daar en wat je mee gaat maken,ben erg benieuwd naar je verhalen.
    De binnenplaats ziet er mooi uit met die bloemen (bourgainvillea?)heerlijk relax plekje.
  3. Willeke Lukens:
    23 oktober 2021
    Mooi dat je reis naar Gambia toch door kon gaan. Mooie foto's en een mooie tuin. Ik zie uit na je volgende verhaal. Heel veel plezier daar en geniet er van.
  4. Gisela:
    23 oktober 2021
    Super dat de reis goed is gegaan. Ik lees met plezier het vervolg van je reis! Enzo!
  5. Jan Hindrik:
    23 oktober 2021
    Hoi zusje, fijn dat je goed bent aangekomen en ben super trots op de dingen die je doet. Dikke smok van dien bruier
  6. Alie Warntjes:
    23 oktober 2021
    Fijn te lezen dat alles goed is gegaan...een hele goede tijd toegewenst ...
  7. Eky Bonsu:
    23 oktober 2021
    Gelukkig ben je veilig aan gekomen, en wat fijn dat er een betrouwbare vriend je kwam halen, top😁. Ik zie in de prachtige foto ' s echt Afrika, alles relaxed. En wat leuk de kids met de ballonnen. Fijne avond nog, ik kijk uit naar jou avontuur.
  8. Martha Donker:
    23 oktober 2021
    Gelukkig voor je dat je veilig bent aangekomen , nu genieten!
  9. Audrey:
    24 oktober 2021
    Fijn dat je er bent. Het genieten kan gaan beginnen. Veel plezier toegewenst Suzan!
  10. Jantina:
    25 oktober 2021
    Ik wens je een geweldige tijd in Gambia en vind het altijd leuk om je reisblog te lezen.
  11. Suzan:
    29 oktober 2021
    Dankjewel en leuk dat je weer meeleest!
  12. Gemarja:
    26 oktober 2021
    Wat weer fijn om mee te lezen wat je allemaal gaat meemaken.
    Leuk filmpje ook van je verjaardag.

Geniet van alles
    Groetjes Gemarja 👋