Stukje paradijs op aarde

11 november 2021 - Serrekunda, Gambia

Gistermorgen ben ik met een zak doppinda's het monkeypark doorgelopen. Toen de eerste aap ineens voor me opdook schrok ik eventjes, maar al gauw at hij pinda's uit mijn hand en voelde het wel goed. Steeds meer apen kwamen een pindaatje meeëten. Een moederaap met een klein babyaapje dat zich stevig aan haar vasthoudt, zo vertederend om te zien. Het monkeypark is een prachtig stuk bos dat grenst aan strand en zee. Het is een heerlijke plek om rond te wandelen, een stukje paradijs op aarde.

Monkey parkMonkey parkMonkey park

Monkey park

Nadat ik het monkeypark achter me had gelaten, ben ik naar Haddy gegaan. Bij Haddy voel ik me thuis en ik heb het al vaker genoemd, maar we zitten vaak achter haar huis onder de mangoboom. Het is een plek die schaduw geeft en vaak waait het er ook lekker. Er wordt meestal groene thee gebrouwen, attaya en Haddy kook altijd heerlijk. Het Afrikaans gebruik om samen uit één schaal te eten, vind ik heerlijk. Zo samen eten verbindt en brengt mensen dicht bij elkaar. Bij ons is het er met de jaren steeds meer ingeslopen om niet meer samen te eten. Jammer, want het zijn kostbare momenten, de kleine dingen die groot geluk brengen.

Samen eten20211107_143451

1. Audrey:
    13 november 2021
    Fijne vriendschap met Haddy!