Stoer!

6 september 2019 - Scheemda, Nederland

Een poosje terug werd 'ie bezorgd: mijn interrail kaart. Drie maanden lang kan ik door 31 landen van Europa reizen. Tijdens de afgelopen jaarwisseling nam ik mezelf voor dat 2019 het jaar zou worden waarin ik veel ga reizen. Als tiener ging ik 's zomers op tienertoer door Nederland. Toen al genoot ik van het reizen per trein: het is zo'n relaxte manier om van A naar B te gaan en je legt zo gemakkelijk contact met medereizigers. Het idee om ooit eens te gaan interrailen ontstond toen al, maar het is er eigenlijk nooit van gekomen. Vanaf april ben ik werkzaam bij de ANWB. Ik kreeg er een tijdelijk contract dat nu bijna stopt. Ik besloot een gedeelte van mijn inkomen opzij te zetten voor een mooie vakantie. Allerlei vakantiebestemmingen kwamen in mij op totdat het interrail idee van vroeger de overhand nam. Waarom zou ik me vastpinnen op één bestemming als ik ook rondreizend vele verschillende plaatsen aan kan doen? De knoop was toen snel doorgehakt en de kaart werd besteld. Nu is het bijna zover: 16 september stap ik op de trein.

De bedoeling is om in 4 reizen veel van Europa te zien. Tussen de 4 reizen in zal ik steeds een paar dagen terug naar huis gaan: even op adem komen, mijn gezin zien, de was draaien en dan de koffer weer inpakken voor het volgende avontuur. De reacties lopen uitéén van onbegrip tot enthousiasme. Meerdere mensen zeiden tegen me: "Meid, wat stoer!" Leuk woord is dat 'stoer' want dat beschrijft wel heel goed mijn eigen gevoel bij deze onderneming. Ik kijk er ontzettend naar uit, vind het ook wel een beetje spannend, maar vooral stoer van mezelf. Een collega zei: "Leuk, zo'n verlate puber backpack reis!" Nou deze ietwat overjarige puber is er klaar voor! Op deze plek wil ik verslag gaan doen van mijn belevenissen. Vind je het leuk om me te volgen op mijn reis? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

bestijg

1. Reislogger:
    5 september 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Eky Bonsu:
    6 september 2019
    Leuke onderneming, en spannend, heel veel plezier en een goede reis .
    Gaat vast goed komen.
    Groetjes Eky😘
  3. Suzan:
    2 oktober 2019
    Leuk dat je zo meeleeft en meeleest Eky, dat vind ik heel fijn. Bedankt voor al je lieve reacties!
  4. Monique:
    6 september 2019
    Leuk Suzan ,

Fantastisch dat je dit gaat doen .
    Ik wens je heel veel reis plezier!!

Liefs Monique 😘😘
  5. Petra Striker:
    7 september 2019
    Heel veel reisplezier, lekker genieten.
  6. Suzan:
    Dankjewel!
  7. Jolanda Kor:
    7 september 2019
    Heel veel plezier! Ben benieuwd naar je belevingen!
  8. Petra:
    7 september 2019
    Super! Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je verhalen en foto's.
    Groetjes,
  9. Reba Linker:
    7 september 2019
    Veel reisplezier en hoop dat je ook veel mensen gaat ontmoeten. Kan niet wachten op je mooie en leuke verhalen.
  10. Suzan:
    2 oktober 2019
    Dankjewel Reba voor je lieve reactie!
  11. Willeke Lukens:
    7 september 2019
    Wat leuk Suzan. Wat een leuke onderneming en zo zie je toch wel heel veel van de wereld en in een ontspannende sfeer. Ik zie uit naar je verhalen. Groetjes Willeke Lukens.
  12. Jan Hindrik:
    Hoi stoer zusje,
    Dat het je gaat brengen wat je er van verwacht. Jou kennende komt dat zeker goed. Reis graag met je mee in jouw, altijd mooi verwoorde, verslagen. Liefs dien bruier
  13. Suzan:
    2 oktober 2019
    Wat lief, dankjewel! Deel 1 van de reis zit er bijna op. Leuke ervaringen opgedaan en ik heb nu al zin in deel 2. Leuk dat je meeleest broer!
  14. Rolanda:
    7 september 2019
    Geweldig Suzan, vind het super stoer van je dat je het echt gaat doen. Heel veel reis plezier. En wij reizen met je mee door jouw verhalen.
  15. Renaat:
    7 september 2019
    Super joh!! Heerlijk genieten!! Ik ga je zeker volgen ( maar gaan morgen eerst zelf 2,5 week op vakantie; rondreis Griekenland (eilandhoppen naar Alonissos Skopelos Skiathos daarna nog week vasteland van Pilion, dan naar Meteora) Heel veel plezier Suus maak er een onvergetelijke reis van 💋
  16. Annet:
    9 september 2019
    Ja, aan die Tienertoer heb ik ook leuke herinneringen! Maar wat je nu gaat doen, vind ik erg dapper van je. Om een voorbeeld aan te nemen. Dit is namelijk iets wat velen diep in hun hart ook wel zouden willen doen, denk ik. Maar ze durven niet of ze hebben moeite met loslaten. Ik ben reuze benieuwd naar je avontuur. Er gaan vast leuke, inspirerende verhalen komen! Goede reis en geniet!