Oké, UK!

11 oktober 2019 - Shrewsbury, Verenigd Koninkrijk

Gisteren ben ik begonnen aan deel 2 van mijn treinreis. Bijna de hele dag zat ik in de trein. Het begon in Groningen waar Tijmen mij al vroeg bij het station heeft afgezet. Eerste overstap was op Schiphol waar ik plaatsnam in de Thalys naar Brussel. De Thalys haalt een topsnelheid van 300 km/uur en rijdt gemiddeld 244 km/uur. Geen kedengedeng maar zoefff dus. In Brussel ging de reis verder met de Eurostar, ook al zo'n snelheidsduivel. Ik ben al vaker naar de UK geweest, met de boot en met het vliegtuig, maar dit was de eerste keer dat ik door de kanaaltunnel ging per trein. Heel bijzonder die tunnel van 50 km lang waardoor je in een mum van tijd van Calais naar Dover reist. De Eurostar stopte in hartje Londen, maar mijn reis ging nog verder. Ik moest in een ander station zijn voor mijn volgende trein en besloot na al het zitten lopend naar dit station te gaan. Toch leuk om iets van de drukte van Londen mee te krijgen, maar ik heb deze keer bewust gekozen de hoofdstad te negeren, omdat ik juist andere plaatsen van de UK wil zien. Twee verschillende lokale treinen brachten mij uiteindelijk op mijn bestemming: Shrewsbury. Het was al 20:00 uur (Engelse tijd) geweest toen ik in het donker naar mijn hotel liep. Wat kun je na zo'n intensieve reisdag toch blij zijn als je op je bestemming bent en al helemaal als je zo'n heerlijk opgemaakt bed ziet staan.

Shrewsbury

Shrewsbury is de hoofdstad van de Engelse graafschap Shropshire en ik kan je verzekeren dat het een hele mooie plaats is. Vandaag heb ik heerlijk gewandeld door de stad. Het weer is ook echt Engels, miezerig dus, maar dat kon mijn pret niet drukken. Shrewsbury is de plaats waar Darwin werd geboren. Veel dingen zijn naar hem vernoemd en hij zit voor de bibliotheek van Shrewsbury, d.w.z. zijn standbeeld natuurlijk. In het Darwin shopping centre vond ik een prachtige kledingzaak. Leuke kleding, ook in mijn maat en een verkoopster waar ik het goed mee kon vinden. We hebben een hele tijd gekletst. Als ik hier woonde had ik haar zeker eens uitgenodigd voor een kop thee, want we hadden makkelijk nog wat uurtjes verder kunnen praten. Ik ben best al wel vaak in de UK geweest en ik kan zeggen dat ik me hier iedere keer ontzettend thuis voel. Ik hou van de taal, van de mensen, de sfeer en al het moois dat de UK aan landschap en inrichting ervan te bieden heeft. Vanmorgen heb ik een heerlijk vegetarisch English breakfast gehad. Gisteren was er door het lange reizen geen tijd geweest voor een echte maaltijd dus dit ontbijt viel ontzettend goed.

Shrewsbury

Ik zit ook in het alllerleukste hotel van Shrewsbury, de Bull in. Middenin het centrum zit deze typische Engelse pub waarvan de bovenverdieping hotel is. Het is nu avond en ik zit dit verhaal in de pub te schrijven, maar het wordt langzamerhand tijd om de laptop aan de kant te leggen; vrijdagavond is er nl. altijd live muziek in de pub. Het wordt steeds drukker en ik ga me bij de mensen voegen en ben benieuwd naar de muziek die gaat komen. Let the music play!

1. Antoinette:
    11 oktober 2019
    Ik heb je gemist! And so the story goes (on and on)
  2. Jolanda Kor:
    11 oktober 2019
    Veel plezier en ik zie weer uit naar je belevenissen!
  3. Willeke Lukens:
    11 oktober 2019
    Weer een heel mooi verhaal. Heel veel plezier met je reis. Willeke Lukens.
  4. Martha Donker:
    11 oktober 2019
    Ziet er niet vegetariërs uit. Lekker. Geniet weer van je reis , ik van je verhalen.
  5. Renaat:
    🔝👍😁 gaaf zeg
  6. Audrey:
    12 oktober 2019
    Oh..... heerlijk allemaal. Die Engelse cultuur.... ik snap dat je met volle teugen geniet!
  7. Gisela:
    12 oktober 2019
    Enjoy, leuk om je weer te "lezen"
  8. Loes:
    12 oktober 2019
    Leuk Suzan, ziet er er weer super uit! Geniet van je trip in the UK!