All about food

21 september 2019 - Budapest, Hongarije

****Meer foto's onder het kopje foto's!****Meer foto's onder het kopje foto's!****

Eén van de redenen om te gaan reizen is dat ik het zo heerlijk vind om van andere culturen te proeven. Het meest letterlijk doe je dat natuurlijk door het lokale eten te proberen. Ik vind dat beslist geen vervelende klus! In Polen heb ik ook wat traditionele gerechten geproefd, maar het Poolse eten vond ik eerlijk gezegd niet zo erg bijzonder. Mocht er een Poolse lezer zijn die zich nu toch een beetje beledigd voelt: als je mij het tegendeel wilt bewijzen, houd ik me van harte aanbevolen. Bij Hongaars eten denk ik meteen aan goulash, dus dat moest geproefd worden!

Budapest

De goulash soep was ver-ruk-ke-lijk!! De soep werd geserveerd met 4 stuks toast met kalkoen, tomaat en kaas. Ik heb zelf al vaak goulash gemaakt, maar na het eten van deze soep weet ik zeker dat mijn probeersels de naam goulash niet mogen dragen. Als ik thuis ben ga ik zeker proberen om dichter bij deze goulash in de buurt te komen. Tegen het eind van de middag viel mijn oog op een bakkerij die ik eenvoudigweg niet kon negeren. Ieder die mij een beetje kent weet dat ik een grote passie heb voor bakken. De mensen van deze bakkerij hebben die passie ook. Ik werd zo blij van al het lekkers dat ik er zag en van die leuke quotes aan de muur. Ik heb er heerlijk genoten van een kop thee, een worteltaartje en de entourage.

BudapestBudapest

Budapest

Als we het vandaag dan toch over eten hebben, dan moet ik echt ook nog even vertellen over de overdekte markt die ik vanmorgen bezocht. Mijn hart gaat altijd sneller slaan van zulke markten. De gezellige drukte, de sfeer, maar bovenal de vele kleuren die zo'n markt heeft. Ik keek eens om me heen en werd zo vrolijk van al die bonte groentes in allerlei kleuren. Die vragen er gewoon om om gefotografeerd te worden.

BudapestBudapestBudapest

Het was een smaakvolle dag. Morgenvroeg stap ik in de trein naar Arad, Roemenië.

1. Freddy:
    21 september 2019
    Ik vind jouw goulash anders prima te eten
  2. Martha Donker:
    21 september 2019
    Het lijkt Azië wel. Die mooie bonte kleuren.
  3. Antoinette:
    Mijn smaakpapillen steigeren! <3
  4. Loes:
    22 september 2019
    Heerlijk hé, een originele goulash. De zoetigheden daar zijn ook super lekker. Goede reis richting Roemenië :)
  5. Audrey:
    22 september 2019
    Alle zintuigen worden maximaal ingezet merk ik. Lijkt me heerlijk!!!!